A Plus Entertainment Network Üye Misiniz? Sitemize Giriş Yapabilirsiniz | Üye Değilseniz Lütfen Üye Olun
GÜNÜN ÖNE ÇIKANLARI
Sağlık
24.11.2009 10:09

Sağlık için alkol tüketin

İspanya'da bilim adamlarının yaptığı araştırma sonuçları erkekleri alkole teşvik ediyor...
 
Yapılan araştırmaya göre her gün düzenli alınan alkolün kalp rahatsızlığı riskini azalttığı sonuçlarına varıldı. Hatta bazı koşullarda erkeklerin içkide ölçüyü kaçırmasının da sağlık için oldukça faydalı olduğu ifade edildi.

BBC'nin haberine göre, bu araştırma erkekler açısından alkolün yararlarına yeni doneler verse de, kadınların metabolizmaları erkeklerden farklı çalıştığı için alkol tüketimi kadın vücuduna belirli bir fayda sağlamıyor.

İspanyol bilim adamları araştırmada yaşları 29 ile 60 arasında dğişen yaklaşık 15.000 erkek ve 26.000 kadın deneğin içki tüketim alışkanlıkları üzerinde incelenmiş.

İYİ KOLESTROL

İspanya'nın değişik yörelerinden gelen bu denekler hiç içki kullanmayandan, her gün en az 90 gram içki tüketene dek altı farklı kategoride değerlendirilmiş. Günde 90 gram içki tüketimi, haftada sekiz şişe şarap ya da 16 litre bira içmeye denk düşüyor.

Araştırmanın sonuçlarına göre günde bir kadehten daha az votka tüketenlerde kalp rahatsızlığı riski yüzde 35 oranında azalıyor. Günde 3 ila 11 kadeh votka içenlerde ise kalp rahatsızlığı riski ortalama yüzde 50 düşüş gösteriyor. Ancak erkeklerden daha az kalp rahatsızlığının görüldüğü kadınlarda, erkeklerdekine benzer faydalar gözlenmemiş.



KALP KRİZİ RİSKİ

Uzmanlar bu farklılığı hormonlarının kadınları bu hastalığa karşı zaten koruyor olması ile açıklıyor.

Araştırmaya göre hangi alkol türünün tüketildiği de fark etmiyor ama farklı içkilerden ölçülü ya da çok miktarda tüketenlerin sağladığı faydanın daha yüksek göründüğü bildiriliyor.

Araştırmanın dayanak noktaları netleşmemiş olsa da alkolün "iyi kolesterol" olarak da bilinen lipoprotein artışına ve bu sayede damarların çevresinde "kötü kolesterol" birikiminin engellenmesine yardımcı olduğu biliniyor.

Bununla beraber İngiliz bilim adamları verilerin temkinli değerlendirilmesi gerektiğini söyleyerek aşırı alkol tüketiminin başka hastalıkların riskini artırdığına, dünyada yılda 1,8 milyon insanın alkol tüketimine bağlı rahatsızlıklardan hayatlarını kaybettiklerine dikkat çekti.

Kalp dergisinde yayımlanan araştırma sonuçları, bazı bilim çevrelerince aşırı alkol tüketimini teşvik ettiği gerekçesiyle eleştirildi. Kalp Krizi Araştırmaları Vakfı da genel anlamda aşırı alkol tüketiminin, kalp krizi riskini üç kat artırdığının altını çizdi.

Araştırma görevlisi Joanne Murphy, "Altı saatte altı birim içki içmek, aşırı tüketim anlamına geliyor ve düzenli olarak bu şekilde içenler de kalp krizi riskini artırıyor." diye konuştu. Araştırmanın yapıldığı İspanya alkol tüketiminin aşırı oranlarda, ancak kalp rahatsızlıklarının düşük olduğu ülkelerden biri.

İngiltere'de ise Sağlık Bakanlığı kadınların günde toplam bir kadehe denk düşen iki ila üç birimden, erkeklerin ise üç ila dört birimden fazla alkol tüketmemesini tavsiye ediyor.
 
Hinrj
 
Sayfa 1
YORUMLAR
HE okuru / 24.11.2009 13:03
Alkolün yağı çözmesi gayet doğal bir olgu. Yağ alkolle çözünebilen bir madde. Fakat bu araştırmalarda, neden sadece bu açıdan olaya bakıldığı ayrıca merak konusu. Alkolün beyin ve karaciğer üzerindeki ölümcül etkileri, aynı zamanda toplum ve aile hayatına zararları (dinsel olgulara girmiyorum bile) neden anlatılmıyor peki. Bu araştırma apaçık yanlı ve alkol üreticilerinin teşvikiyle yapılmış bir araştırma olarak gözüküyor.
Tüm Yorumlar (0)

Siz de Yorum Bırakın!
Sitemize üye değilseniz yorumlarınız HE okuru rumuzu ile yayınlanır.
Üyeyseniz lütfen giriş yapın, değilseniz üye olmak için tıklayın
 
Yorumunuz
GÜNDEM
The Beatles’ın eski üyesi Paul McCartney, nişanlısı Nancy Shevell’la dünya evine girdi.
SON EKLENEN VİDEO
POPÜLER BAŞLIKLAR
Erkeğin afrodizyağı: Limon
Tatil planınız bizden
İlk İzleyen Siz Olun
Bu bir araba olamaz!..
Bond olmak çok kolay
DİĞER YAYINLARIMIZ
FotoLatte
HIGH ENERGY
İletişim
Hakkında
Gizlilik Prensipleri
Reklam
Künye
DAHA FAZLASI İÇİN
Üye Olun
RSS
Bizden Biri Olun